Veelgestelde vragen

Bestelling & Bezorging

Wanneer kan ik mijn bestelling thuis verwachten?

Wanneer u op werkdagen voor 15.00 uur bestelt, kunt u uw pakket de volgende werkdag thuis verwachten. PostNL bezorgd ook op zaterdag.

 

Kan mijn bestelling op een dag naar keuze bezorgd worden?

Nee, u kunt niet kiezen voor een andere bezorgdag.

Wilt u het bezorgmoment wijzigen? Gebruik dan de PostNL-app. Zet de notificaties aan, en u krijgt bericht zodra u het bezorgmoment kunt wijzigen.

NIET THUIS OP DE DAG VAN LEVERING?

Als u niet thuis bent op het moment van levering, dan zal de bezorger proberen het pakket bij uw buren af te leveren. Mocht dit niet lukken, of u hebt specifiek aangegeven het pakket niet bij de buren te laten bezorgen, dan gaat het pakket naar de dichtstbijzijnde PostNL-locatie. U ontvangt dan een kaartje met de 'niet-thuis' code in de brievenbus. Met deze code kunt u aan de hand van de 'Track & Trace code' zien waar u het pakket kunt ophalen.

*Let op! U dient het pakket binnen 1 week op te halen bij de PostNL-locatie, anders komt het pakket retour naar ons. Neem een geldig legitimatie bewijs mee als u het pakket gaat ophalen.

 

Ik woon in België, kan ik ook een bestelling plaatsen bij Proef?

Jazeker, ook wanneer u woont in Belgie kunt u een bestelling plaatsen bij Proef Koffiebonen. PostNL verstuurt ook pakketten naar België. Daarnaast hebben wij speciaal voor onze Belgische fijnproevers Bancontact toegevoegd aan de betaalmogelijkheden. De lekkerste vers gebrande koffiebonen kunt u dus zonder problemen bestellen en betalen via een vertrouwde betaalomgeving. 

Kopen buiten de webwinkel

Kan ik de koffiebonen van Proef ook in een fysieke winkel kopen? 

Nee, dat kan niet. Onze koffiebonen zijn alleen te verkrijgen via onze webshop. Dit heeft als reden dat de versheid van onze koffiebonen niet gegarandeerd kan worden bij verkoop via fysieke verkooppunten. 

 

Versheid garantie

Hoe kunnen jullie ervoor zorgen dat de koffiebonen altijd vers zijn?

Bij Proef Koffiebonen doen wij niet aan massaproductie. Daarom branden wij onze koffiebonen op verschillende momenten in de week. Daardoor zullen de koffiebonen nooit langer dan drie dagen geleden gebrand zijn wanneer de koffiebonen onze branderij verlaten. Altijd verse koffiebonen voor u dus. Om dit te controleren, markeren wij de zakken koffiebonen met de branddatum. Zo is het ook voor u als klant duidelijk wanneer uw koffiebonen gebrand zijn. 

 

Betaalmogelijkheden

Voor de betaling maken wij gebruik van Mollie. Via Mollie bieden wij verschillende, vertrouwde betaalmogelijkheden:

  • iDEAL 

iDEAL is de meest gebruikte betaalmethode van Nederland. Bij een betaling met iDEAL maakt u het geld over vanaf uw eigen rekening via het online bankproduct van uw eigen bank. 

  • Creditcard - Visa, Mastercard, Maestro & American Express

 U kunt ook betalen met uw creditcard. Het enige wat u hoeft te doen is uw creditcardprovider kiezen en uw gegevens invullen.

  • Bancontact

Speciaal voor onze Belgische fijnproevers hebben wij de mogelijkheid om te betalen met Bancontact, de meest gebruikte betaalmethode van België.

 

Facturen

Waar kan ik de factuur van mijn bestelling vinden?

U kunt uw factuur op twee manieren terugvinden. Beide manieren staan hieronder uitgewerkt.

  • Via de bevestigingsmail van uw bestelling

Na het plaatsen van uw bestelling, krijgt u van ons een e-mail waarmee wij uw order bevestigen. In deze e-mail staat een link met als tekst 'Download hier uw factuur'. Door op deze link te klikken, wordt uw factuur gedownload in PDF.

  • Via uw persoonlijke account op de website
Volg onderstaand stappenplan wanneer u er niet uitkomt. 

     

    Via uw smartphone

    Stap 1: Tik onderin uw scherm op de menu-knop en kies 'inloggen'.

    Stap 2: Log in met uw gegevens.

    Nog geen account gemaakt? Klik dan op 'Klik hier om te registeren'. Gebruik hetzelfde e-mailadres als het e-mailadres waarmee u de bestelling geplaatst heeft. 

    Stap 3: Eenmaal ingelogd komt u op uw persoonlijke profiel. U ziet hier een overzicht van de door u geplaatste bestellingen. Klik op het ordernummer van de bestelling waarvan u de factuur wilt downloaden

    Stap 4: U ziet een overzicht van de bestelling. Onderaan de tabel staat een button met als tekst 'Download factuur'. Klik op de button en de factuur zal gedownload worden in PDF.

     

    Via uw desktop

    Stap 1: Ga naar de inlogpagina door in de bovenste balk op het 'poppetje' te klikken.

    Stap 2: Log in met uw gegevens.

    Nog geen account gemaakt? Klik dan op 'Klik hier om te registreren'. Gebruik hetzelfde e-mailadres als het e-mailadres waarmee u de bestelling geplaatst heeft. 

    Stap 3: Eenmaal ingelogd komt u op uw persoonlijke profiel. U ziet hier een overzicht van de door u geplaatste bestellingen. Klik op het ordernummer van de bestelling waarvan u de factuur wilt downloaden. 

    Stap 4: U ziet een overzicht van de bestelling. Onderaan de tabel staat een button met als tekst 'Download factuur'. Klik op de button en de factuur zal gedownload worden in PDF.

     

    Is uw vraag nog niet beantwoord? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice