Veelgestelde vragen

Bestelling & Bezorging

Wanneer kan ik mijn bestelling thuis verwachten?

Wanneer je op werkdagen voor 08.00 uur bestelt, kun je jouw pakket de volgende werkdag thuis verwachten. PostNL bezorgd ook op zaterdag.

 

Kan mijn bestelling op een dag naar keuze bezorgd worden?

Nee, je kunt niet kiezen voor een andere bezorgdag.

Wil je het bezorgmoment wijzigen? Gebruik dan de PostNL-app. Zet de notificaties aan en je krijgt bericht zodra je het bezorgmoment kunt wijzigen.

NIET THUIS OP DE DAG VAN LEVERING?

Als je niet thuis bent op het moment van levering, dan zal de bezorger proberen het pakket bij de buren af te leveren. Mocht dit niet lukken, of  hebt u specifiek aangegeven het pakket niet bij de buren te laten bezorgen, dan gaat het pakket naar de dichtstbijzijnde PostNL-locatie. Je ontvangt dan een kaartje met de 'niet-thuis' code in de brievenbus. Met deze code, kun je aan de hand van de 'Track & Trace code' zien waar u het pakket kunt ophalen.

*Let op! Je dient het pakket binnen 1 week op te halen bij de PostNL-locatie, anders komt het pakket retour naar ons. Neem een geldig legitimatiebewijs mee als je het pakket gaat ophalen.

 

Ik woon in België, kan ik ook een bestelling plaatsen bij Proef?

Jazeker, ook wanneer je woont in Belgie kun je een bestelling plaatsen bij Proef Koffiebonen. PostNL verstuurt ook pakketten naar België. Daarnaast hebben wij speciaal voor onze Belgische fijnproevers Bancontact & SOFORT toegevoegd aan de betaalmogelijkheden. De lekkerste vers gebrande koffiebonen kun je dus zonder problemen bestellen en betalen via een vertrouwde betaalomgeving. 

Kopen buiten de webwinkel

Kan ik de koffiebonen van Proef ook in een fysieke winkel kopen? 

Dat kan! Bij het leuk winkeltje Torta di Donna in Poortugaal. Hier kun je een kleine selectie van onze koffiebonen kopen. Deze worden verkocht per 250 gram. Naast de koffie kopen, kun je onze koffie daar ook proeven. Donna schenkt namelijk onze koffie voor haar klanten. 

 

Versheid garantie

Hoe kunnen jullie ervoor zorgen dat de koffiebonen altijd vers zijn?

Bij Proef Koffiebonen doen wij niet aan massaproductie. Daarom branden wij onze koffiebonen op verschillende momenten in de week. Daardoor zullen de koffiebonen nooit langer dan drie dagen geleden gebrand zijn wanneer de koffiebonen onze branderij verlaten. Altijd verse koffiebonen voor jou dus. Om dit te controleren, markeren we de zakken koffiebonen met de branddatum. Zo is het ook voor jou als klant duidelijk wanneer jouw koffiebonen gebrand zijn. 

 

Betaalmogelijkheden

Bij Proef Koffiebonen kun je gebruik maken van verschillende betaalmogelijkheden. Kies de manier die bij je past en geniet van een gemakkelijke en veilige betaling.

  • iDEAL 

iDEAL is de meest gebruikte betaalmethode van Nederland. Bij een betaling met iDEAL maak je het geld over vanaf je eigen rekening via het online bankproduct van jouw eigen bank. 

  • Creditcard - Visa, Mastercard, Maestro & American Express

 Je kunt ook betalen met een creditcard. Het enige wat je hoeft te doen is jouw creditcardprovider kiezen en de gegevens invullen.

  • Bancontact

Speciaal voor onze Belgische fijnproevers hebben wij de mogelijkheid om te betalen met Bancontact, de meest gebruikte betaalmethode van België.

  • Sofort
Sofort werkt hetzelfde als iDeal en is beschikbaar in meerdere Europese landen. Bij een betaling via Sofort reken je af via uw normale bankomgeving.
  • Apple Pay / Google Pay
Met Apple Pay of Google Pay betaal je veilig, gemakkelijk en snel door middel van jouw Apple / Google apparaten. 

Facturen

Waar kan ik de factuur van mijn bestelling vinden?

Je kunt jouw factuur op twee manieren terugvinden. Beide manieren staan hieronder uitgewerkt.

  • Via de bevestigingsmail van jouw bestelling

Na het plaatsen van de bestelling, krijgt je van ons een e-mail waarmee wij jouw order bevestigen. In deze e-mail staat een link met als tekst 'Download hier de factuur'. Door op deze link te klikken, wordt jouw factuur gedownload in PDF.

  • Via jouw persoonlijke account op de website
Volg onderstaand stappenplan wanneer je er niet uitkomt. 

     

    Via uw smartphone

    Stap 1: Tik onderin het scherm op de menu-knop en kies 'inloggen'.

    Stap 2: Log in met jouw gegevens.

    Nog geen account gemaakt? Klik dan op 'Klik hier om te registeren'. Gebruik hetzelfde e-mailadres als het e-mailadres waarmee je de bestelling geplaatst hebt. 

    Stap 3: Eenmaal ingelogd kom je op jouw persoonlijke profiel. Je ziet hier een overzicht van de door jou geplaatste bestellingen. Klik op het ordernummer van de bestelling waarvan je de factuur wilt downloaden

    Stap 4: Je ziet een overzicht van de bestelling. Onderaan de tabel staat een button met als tekst 'Download factuur'. Klik op de button en de factuur zal gedownload worden in PDF.

     

    Via uw desktop

    Stap 1: Ga naar de inlogpagina door in de bovenste balk op het 'poppetje' te klikken.

    Stap 2: Log in met jouw gegevens.

    Nog geen account gemaakt? Klik dan op 'Klik hier om te registreren'. Gebruik hetzelfde e-mailadres als het e-mailadres waarmee je de bestelling geplaatst hebt. 

    Stap 3: Eenmaal ingelogd kom je op jouw persoonlijke profiel. Je ziet hier een overzicht van de door jou geplaatste bestellingen. Klik op het ordernummer van de bestelling waarvan je de factuur wilt downloaden. 

    Stap 4: Je ziet een overzicht van de bestelling. Onderaan de tabel staat een button met als tekst 'Download factuur'. Klik op de button en de factuur zal gedownload worden in PDF.

     

    Is jouw vraag nog niet beantwoord? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

      DIRECT CONTACT MET
      KOFFIEBOEREN

      Dankzij dit directe contact kunnen wij de koffiebonen direct na het drogen naar onze branderij transporteren. Doordat er geen tussenstations zijn, kunnen wij de koffieboeren een eerlijke prijs bieden voor hun koffiebonen. Daardoor kunnen zij zich zonder zorgen blijven inzetten voor de productie van de lekkerste koffiebonen.

      Dat blijf je proeven!

      Koffieboer hard aan het werk met het plukken van koffiebessen waaruit koffiebonen gewonnen worden
      U BESTELT
      WIJ BRANDEN

      Om de versheid van de koffiebonen te garanderen, branden wij op meerdere momenten in de week. Geen massaproductie dus. Onze koffiebonen verlaten de branderij dan ook nooit later dan drie dagen na branding. Daardoor kunt u altijd genieten van de lekkerste kopjes koffie.

      BESTELT VOOR 08.00 UUR? DAN ZIJN UW KOFFIEBONEN
      MORGEN IN HUIS

      UW VERS GEBRANDE KOFFIEBONEN WORDEN MET PostNL THUIS BEZORGD. OOK OP ZATERDAG.

      EN DAN? DAN IS HET AAN U OM TE GENIETEN VAN UW VERS GEBRANDE KOFFIEBONEN. ENJOY!